05 Nisan 2010

Kariyerim Gelecek mi? veya Ben Böyle Zengin Olabilir Miyim?



Başlığım geçenlerde internette rastladığım bir kişisel gelişim/motivasyon kitaplarından birinin ismi.Daha okumadım kendisini ama okumayı planlıyorum.Her neyse,içinde bulunduğum hissiyatı anlatıyor.
Ben Türkiye'nin iyi(tamam çok iyilerinden değil ama gene de iyi.)devlet üniversitelerinden birinde mühendislik eğitimi alıyorum,yetmiyor yurt dışı bağlantısıyla aynı konu üzerinde yurt dışında da eğitim alıyorum.Ha tabii bir de son 4-5 gündür ömrümden saatlerimi haput hupur yiyen bir kod ödeviyle uğraşmaktayım.
Son bir kaç aydır düşündüğüm düşünceler bu kod ödeviyle kararım haline dönüştü."Hayır ben gerçekten hayatımı bilgisayar mühendisliği,coder,vs. vs. yaparak geçiremiycem!!Dolayısıyla ben böyle zengin filan olamam..."

Gülmeyin,ben herkesin gerçekten isterse zengin olabileceğine inanan bir insanım.Dolayısıyla zengin olmak benim için,özünde vereceğim kararlara bağlı bir mesele.Zengin derken,buradaki kastım "Koçlara balya balya para fırlatayım,hadi len sen de zengin misin ben dururken?!" diyebileyim değil.Benim düşüncem:
İnsan gerçekten severek yaptığı işi iyi yapar.İyi yapamasa da gerçekten hoşuna giderek yaptığı birşeyi "Öööf...Baydım ben ya.Olmuyo bu gerzek şey" diyip bırakıp gitmez.Çabalar.Çabalarsa daha iyi,daha iyi yapmaya başlar.Saatleri akar gider ve o bundan zevk alır.Her insan bir şeyi gerçekten iyi yapıyorsa/tutkusu varsa ve gerçekten girişimde bulunursa o şeyden para kazanabilir.
İnanıyorum ki,içine gerçekten emek,umut,yaptığın şeye karşı aşk konulan bir şey doğru kararlarla pekiştirilirse,körü körüne ortaya atlanmazsa bir şekilde tutar.

Her insan tutkusundan para kazanabilir ve bu parayı çatır çatır harcarken diğer küskün,hayalleri yıkılmış,aslında doğru düzgün çalışmamış,risk almamış,yaptığını sevmeden yapmış diğer insanların "Hak yemiştir./Haram paradır o./Böyle dandik şeyden de para mı kazanılır?İnsanlar nereye paralarını atsınlar bilmiyolar valla(sana ne lan? diyip vurmak lazım böyle laf edenlerin ağzına aslında)/vs." laflarına nanik çekebilir.
Bu düşüncem sadece bana ait değildir,yıllar içinde okuduğum sayısız başarı hikayesine,sayısız motivasyon ve kişisel gelişim kitabına dayanarak içimde oluşturduğum fikirlerdir.

Tabii şöyle bir problem var.Benim neye tutkum var?
BULAMIYORUM!!
Biraz bataklığa girmiş gibiyim.
Zengin olucam, ya vallaha olucam.
Bekleyin ! Geliyorum.
Hele bi açın Türkiye'nin önünü de...
ya da şimdilik camları da olur.Hava girsin de zihnim açılsın,evet.
=)


çok pis zengin olucam!

5 yorum:

Ege Sağın dedi ki...

Ahaha :D Harika yazı olmuş. Aynı durumdayım ben de.. Benim de tutkum yok, ama bir bulayım ben de çok pis zengin olcam sdfsd

MeTaLBeBeK dedi ki...

Ahan kendim gibisini buldum:p Okuduğum kişisel gelişim ve motivasyon kitapları ve de seminerler sonucu kişiliğimin ana fikri budur.Hep bekliyorum o 'işte' diyebileceğim anı.Dediğin gibi kimsenin zırvalarına kulak asmadan severek ve hevesle yapılabilen iş iştir. Diğerleri ise sadece faturalarını ödemek için kullandığın bir araçtır bana göre. Kariyer hedefleri olan insanlara selam olsun ;)

kurtulus dedi ki...

Belki de tutkuyu rahat bırakmak lazım. Tutkuyu aramak yerine onun gelip seni bulmasını beklemek...
Hazır camlar da açılmışken, bakalım nerden esip gelir...

Afush dedi ki...

@ Ege ve Metalbebek

Yalnız olmadığımı biliyodum işte...
El ele verip Forbes dergisinin en zengin Türkler listesini yıkıp geçebiliriz.Yapabiliriz bunu.
Tabi önce kendimize bi tutku bulalım da :D

@kurtulus
Ben de zaman zaman öyle diyorum ama,ha geldi ha gelecek derken oturmayalım öyle boş boş? =)

Ece dedi ki...

sende biraz kendi çelişkilerimi gördüm gibi oldu?=) seçmeli derslerini güzel seç