21 Kasım 2009

Bornova Bornova




Tam bölüme giden yolda yaklaşık 1 haftadır duran koskocaman afişini her sabah,öğlen ve akşamüstü gördüğüm "Bornova Bornova" filmi geçen hafta vizyona girdi ve tüm vicdan azaplarıma (bkz.ders çalışmak gerekmesi ama sinemaya gitmek) rağmen okuldan sonra belli bir miktar ders çalışıp izlemeye gittim.

Aslında bu yazıyı çook önceden yazmalıydım ama anca fırsat buldum diyelim =)

Gelelim şimdi blogumun değişmezi olan Ahenk'ten düşünceler kısmınaaa:

1-Film İzmir'de geçiyor ve hatta hiç şaşırmayacağınız gibi neredeyse tamamı Bornova'da.Yaklaşık 7 yıldır Bornova'da okuyan biri için güzel bir olaydı tabii filmi "Orayı da biliyorum,burayı da tanıdım.Aha köşk değil mi o oturdukları yer yaa.." tarzında izlemek.
2-Bir de mezun olduğum lisenin 1.sınıfında oturduğum sıralarda,sınıfımda çekim yapılmış.Çok değişik bir duyguydu görmek.
3-Kimseye laf etmek istemem dolayısıyla burada isim vermiyorum ama belli liselerde okuyan hanım kızlarımızın ziyadesiyle yollu olduğunu biz zaten biliyorduk,sağolsun senaryoda da bunu gayet açık ve net dile getirmişler.
4-Bu kızlarımızın bi şekilde kafeslemeye çabaladığı "Anadolu liseliler"'de aslında bizim okul, Bornova Anadolu Lisesi =) Ne değerliymiş bizim oğlanlar ya filmlere konu oldular,bilemedik değerlerini zamanında hehe.
4-Öner Erkan'a dikkat etmek gerek.Filmdeki muhteşem oyunculuğunun dikkatinizi çekmemesi zaten imkansız,üstüne bu rolüyle Altın Portakal'da kazandı.Yükselişe geçti ve durmayacak bence.Süper bi çocuk,umarım herşey güzel gider onun için.
5-Film şu anda İzmir içinde sadece Agora'da gösteriliyor,izlemek isterseniz hemen gidin izleyin.Bağımsız bir yapım olduğundan siz izleyinceye kadar vizyondan kalkabilir.
6-Film altın portakalda tam 4 ödül aldı.En iyi kurgu,en iyi yardımcı kadın oyuncu,en iyi erkek oyuncu ve en iyi film.Bu film izlenmez de hangi film izlenir?
7-Filmde kızımızın pencereden baktığı ve limandan bakarcasına denizin göründüğü bir sahne var.Filmle ilgili tek "olmamış"ım o kısma.Kızın evinden,bornova süvari caddesinden o manzaranın görünmesi imkansız.Aslında İzmir'i o kadar iyi bilmeyen biri olsaydım,farketmezdim bile.
8-Ha bir de söylemeden edemeyeceğim filmin en başında kuşa kafa göz dalan çocuk iğrençti.Kafamı çevirdiğimi hatırlıyorum.Kesin vardır bir yerlere gönderme ama daha insancıl gönderin lütfen.

Özetle:Çoook uzun zamandır izlediğim en iyi film.
Sonuç:Öneriyoruz.Gidin,güzel film izleyin,bağımsız sinemayı destekleyin.

Hiç yorum yok: